safari-in-tanzania.reismee.nl

Dag 4

Vanochten weer om 6 uur op. Ja, uitslapen is er niet bij.

Maar wat een dag om te starten. Wie kan nu zeggen dat hij ontbijt met Olifanten, zebra's, Impala's, gnoes en ook nog een eens een Jackhals. Dit was zo'n unieke ervaring. En dit allemaal in ons tentenkamp. En wat voor tenten. Syl en ik hadden een tent met 2 badkamers, 2maal een 2 pers, bed en een singelbed. Super mooi en groot Tarangire Simba Lodge

Om half 7 hadden Lianne en Thomas , Pauline en ik afgesproken om te gaan zwemmen voor het ontbijt. Pauline en ik ik lieten het afweten om te zwemmen maar waren wel om half7 paraat. Thomas en Lianne zijn wel gaan zwemmen. Met i de kielzog de animals . Zo bijzonder.

Na het ontbijt zijn we snel vertrokken. Vandaag stond op het programma een rit langs de Ngorokrater en naar de Serengeti waar ons volgende tentenkamp lig. Het was veel rijden en weer nieuwe beesten toevoegen aan de lijst.

Om half 7 waren we bij Tortiles camp Serengeti ff lekker douchen. Je wil niet weten hoe vies je ben na een safaridag. Het stof zit overal tussen.

Om half 8 was het diner en wat een feest werd dat. Al het personeel zongen, danste en maakte muziek. Zo gezellig. En wat een lol hebben we gehad.

Om half 10 waren de laatste naar bed gegaan. Waaronder ik. Syl is vlak na het eten naar bed gegaan. Onder begeleiding van bewaking. Ja rondom de tenten staan de wilde dieren. Op zo 'n 30 meter afstand staan de buffels. En wat er nog meer rond struikt. Op dit moment hoor je ze ook buiten naast de tent. Morgen weer om 6 uur op. Dan gaan we op zoek naar de grote trek.

Dag 3 Tarangire Nationaal Park.

Wow wat een dag. Zo bijzonder.

Het begon met vroeg opstaan. 6 uur liep de wekker af. Op ons gemak koffer opruimen en dan ontbijten. Om 8 uur vertrokken we om eerst een briefing te krijgen wat ons te wachten staat. Daarna naar de supermarkt om water voor onderweg te kopen. En wat te snacken. Natuurlijk nemen we ook een serengeti biertje mee. Om te proosten als we olifanten gaan zien ?.
Onderweg naar het park kwamen we trouwens nog een hyena tegen, alleen lag ie dood langs de weg. Wow wat zijn die groot zeg!

Rond 1 uur zijn we bij de ingang van de Tarangire nationaal park waar we gaan picknick-lunchen. Daarna het park in.

Al heel snel spotten we de wilde dieren. De ene wow na de andere wow. Zo indrukwekkend. Vooral de olifanten zijn zo imponerend om naar te kijken. Bij 1 kudde hebben we heel lang stil gestaan. Dit omdat er diverse kalfjes bij zaten. 1 was zo aandoenlijk en klein die wist zich nog niet echt raad met zijn slurfje.
Bij een 2e kudde hadden we ook weer geluk weer om een jong kalf.
Heel langzaam kwam hij naar de auto lopen om uiteindelijk op 2 meter afstand te gaan staan. Moeder liet alles rusrig toe en greep niet in. In die zelfde kudde was er ook een kleintje die bij zijn moeder melk ging drinken, zo mooi om te zien. Ik zou nog uren door kunnen gaan.
Toen we uiteindelijk om half 7 bij onze volgende lodge zijn aangekomen wacht ons een verassing. Super de luxe tenten met zelfs een buiten douche. En super de luxe van binnen. En bij het terras van de accommodatie lopen gewoon olifanten , zebra's en pumba's. Je mag dan ook niet alleen naar het restaurant, bar en zwembad buiten als het donker is. Dan loopt er beveiliging mee.
Na het eten hebben we nog lekker met een klein groepje in de bar gezeten.
Sylvia is vroeg naar bed gegaan want het was best een zware dag.
Morgen naar de Serengeti ben benieuw wat we nu gaan zien.

Dieren die we hebben gespot:
Impala's
Pumba's
Bavianen
Velvet apen
Ik zal er best nog een aantal verveten zijn.

Dag 2 Kibokolodge

De dag begonnen met een heerlijk ontbijt. Na het onbijt is de groep zich gaan splitsen. De ene groep ging een koffietoer doen. Eerst naar koffieplantage, en na de lunch het zien van koffiebranden en zang van local vrouwen.
Groep 2 ging een villagetour doen. Daar zat ik(Diana) bij. Sylvia had besloten om bij de lodge te blijven. Nog ff relax voor de Safari begint.
De villagetour van ons duurde 3.5uur en we hebben 11 km gewandeled. Het was eigenlijk langs huisjes/krotjes lopen. Het centrum was een pleintje zonder bestrating en wat huisjes en local winkeltjes waarvan de helft ook niet meer bestond. Ook hebben we de lagere en vervolgschool bezocht. Thomas is met de jongens van school nog gaan voetballen . Was leuk om te zien hoe die kinderen van die aandacht genoten. Bij die bezoeken mochten we op bezoek bij het hoofd van de scholen. Bij de eerste vertelde ze nog wel wat over school en wat de behoefte was. En dat ze graag donatie wilde! Bij nummer 2 werd er niet verteld. Alleen gezegd er zijn 2 optie's of je donneer nu of je gaat wat kopen voor schoolspullen. ??
Al met al was het wel een lekkere wandeltocht. Bij terugkomst zijn we gaan lunchen spaghetti met yogurt na. En de rest van de middag op het teras gezeten el elkaar beter leren kennen. Leuke gesprekken met de andere uit de groep. Om half 8 gingen we dineren en wederom was dat weer goed. Omdat we morgen al heel vroeg weggaan gaan we bijtijds naar bed 9.45uur. En als een blok in slaap gevallen.
Hopelijk morgen verslag van de Safari.

Het vertrek

Vandaag vroeg op! Omdat het grondpersoneel van "Onze trots KLM" gaan staken, zijn we een uur eerder op schiphol. Dit om de ellende voor te zijn. Om Half 7 waren we op schiphol en alles ging van een lije-dakje. Eerst nog een onbijtje en dan nog ff relax zitten voor we naar de gate werden gebracht. Zo was de bedoeling. Komen we om 8.50 op de plek waar we werden opgehaald, zeggen ze zo u bent er zat al te wachten. We zouden om 9.30 worden opgehaald. We gaan pas om 10.35 vliegen. Maar oke we gaan wel al mee. 9.45 boarden!! Door de staking is er 10 min. vertraging . We mogen als eerste aan boord. Spullen uit de tas en alle apparaten uitzetten.... Paniek, ik (Diana) ben me telefoon kwijt. Alles nagekeken maar nee hoor. Als een speer het vliegtuig uit opzpek naar me telefoon. Gelukkig zaten we afgezonderd voor we gingen boarden. En gelukkig hij lag nog op de stoel. Pfttt, wat een opluchting....
Inmiddels is het 11.15 en zitten we al die tijd in het vliegtuig te wachten om te vertrekken.
Door de staking lopen we toch vertraging op?.
Eindelijk vertrokken we ongeveer om 12 uur. Bijna anderhalf uur later..

Eindelijk om 23.00uur zijn we aangekomen bij de lodge. Een leuke ontvangst . Nog even een soepje eten en een drankje en dan eindelijk om 1 uur naar bed.
We hebben een hele leuke groep.

Het internet is niet zo best!!
Morgen proberen we het gewoon weer.

Aftellen

Het aftellen is nu echt begonnen, nog 30 dagen.

Onder het genot van een borrel!!

Ergens begin oktober op vrijdagmiddag,

Sylvia is net terug van haar reis uit Tanzania. Onder het genot van een borrel op het Kompas, kijken we met allen naar de schitterende foto's. Gekscherend zeiden we, Syl volgende keer gaan we mee. Meteen kreeg ik het gevoel dat ik het eigenlijk wel zie zitten. Een aantal weken later weer onder het genot van een borrel zeg ik tegen Syl. Ik meen het dat ik ook wel naar Tanzania mee wil. En zo is het idee geboren. Eind januari zijn we samen naar MatokeTours gegaan. Samen met Carlijn van Matoke hebben we diverse optie's voor een reis bekeken. Een paar dagen later kregen we het reisvoorstel. Hier waren we heel blij mee. Voor mij is de eerste keer naar Afrika voor Syl is het gewoon thuiskomen .

Het is een prachtige safari rondreis met als afsluiter 5 dagen op het eiland Zanzibar.

Welkom op onze reislog!

Hallo en welkom op onze reislog!

Dé plek om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Jullie zullen hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest!

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!