safari-in-tanzania.reismee.nl

Dag 3 Tarangire Nationaal Park.

Wow wat een dag. Zo bijzonder.

Het begon met vroeg opstaan. 6 uur liep de wekker af. Op ons gemak koffer opruimen en dan ontbijten. Om 8 uur vertrokken we om eerst een briefing te krijgen wat ons te wachten staat. Daarna naar de supermarkt om water voor onderweg te kopen. En wat te snacken. Natuurlijk nemen we ook een serengeti biertje mee. Om te proosten als we olifanten gaan zien ?.
Onderweg naar het park kwamen we trouwens nog een hyena tegen, alleen lag ie dood langs de weg. Wow wat zijn die groot zeg!

Rond 1 uur zijn we bij de ingang van de Tarangire nationaal park waar we gaan picknick-lunchen. Daarna het park in.

Al heel snel spotten we de wilde dieren. De ene wow na de andere wow. Zo indrukwekkend. Vooral de olifanten zijn zo imponerend om naar te kijken. Bij 1 kudde hebben we heel lang stil gestaan. Dit omdat er diverse kalfjes bij zaten. 1 was zo aandoenlijk en klein die wist zich nog niet echt raad met zijn slurfje.
Bij een 2e kudde hadden we ook weer geluk weer om een jong kalf.
Heel langzaam kwam hij naar de auto lopen om uiteindelijk op 2 meter afstand te gaan staan. Moeder liet alles rusrig toe en greep niet in. In die zelfde kudde was er ook een kleintje die bij zijn moeder melk ging drinken, zo mooi om te zien. Ik zou nog uren door kunnen gaan.
Toen we uiteindelijk om half 7 bij onze volgende lodge zijn aangekomen wacht ons een verassing. Super de luxe tenten met zelfs een buiten douche. En super de luxe van binnen. En bij het terras van de accommodatie lopen gewoon olifanten , zebra's en pumba's. Je mag dan ook niet alleen naar het restaurant, bar en zwembad buiten als het donker is. Dan loopt er beveiliging mee.
Na het eten hebben we nog lekker met een klein groepje in de bar gezeten.
Sylvia is vroeg naar bed gegaan want het was best een zware dag.
Morgen naar de Serengeti ben benieuw wat we nu gaan zien.

Dieren die we hebben gespot:
Impala's
Kraanvogels
Pumba's
Bavianen
Velvet apen
Ik zal er best nog een aantal verveten zijn.

Connie

Hoi hoi,

Wat leuk om te lezen dat jullie zo mooie reis maken.En natuurlijk wat een mooie foto's. Heel wat anders dan Amerika.

Hans

Hoi meiden, hebben jullie een eland gespot? Die was dan zeker de weg kwijt haha. Veel kijkplezier.

Diana Rombouts

Hans een Eland !!! Wij gaan voor het echte vee