safari-in-tanzania.reismee.nl

Dag 2 Kibokolodge

De dag begonnen met een heerlijk ontbijt. Na het onbijt is de groep zich gaan splitsen. De ene groep ging een koffietoer doen. Eerst naar koffieplantage, en na de lunch het zien van koffiebranden en zang van local vrouwen.
Groep 2 ging een villagetour doen. Daar zat ik(Diana) bij. Sylvia had besloten om bij de lodge te blijven. Nog ff relax voor de Safari begint.
De villagetour van ons duurde 3.5uur en we hebben 11 km gewandeled. Het was eigenlijk langs huisjes/krotjes lopen. Het centrum was een pleintje zonder bestrating en wat huisjes en local winkeltjes waarvan de helft ook niet meer bestond. Ook hebben we de lagere en vervolgschool bezocht. Thomas is met de jongens van school nog gaan voetballen . Was leuk om te zien hoe die kinderen van die aandacht genoten. Bij die bezoeken mochten we op bezoek bij het hoofd van de scholen. Bij de eerste vertelde ze nog wel wat over school en wat de behoefte was. En dat ze graag donatie wilde! Bij nummer 2 werd er niet verteld. Alleen gezegd er zijn 2 optie's of je donneer nu of je gaat wat kopen voor schoolspullen. ??
Al met al was het wel een lekkere wandeltocht. Bij terugkomst zijn we gaan lunchen spaghetti met yogurt na. En de rest van de middag op het teras gezeten el elkaar beter leren kennen. Leuke gesprekken met de andere uit de groep. Om half 8 gingen we dineren en wederom was dat weer goed. Omdat we morgen al heel vroeg weggaan gaan we bijtijds naar bed 9.45uur. En als een blok in slaap gevallen.
Hopelijk morgen verslag van de Safari.

Alie

Leuk om te lezen Diana?
Al een knotje gevonden om in te wonen?

Charell

Wat leuk om te lezen en vooral fijn van de leuke groep!! ?