safari-in-tanzania.reismee.nl

Dag 6 de grote migratie

WoW wat een dag vandaag.

Vandaag weer vroeg op pad. Op zoek naar de migratie. En die vonden we! Om kwart voor negen kwamen we aan bij de river, daar moest het gaan gebeuren. Verschillende oversteek plaatsen zagen we, maar welke gaan ze nemen!!duizenden Gnoes liepen aan de andere kant van de river. Dan naar rechts en dan weer naar links. Dan naar beneden .... zou het gebeuren. Nee, weer terug omhoog. Dit schouwspel kan soms wel 5 tot 6 uur duren. Maar wat een geluk hadden we. Na ongeveer een uur de spanning was zo hoog in de jeep. Ja , recht voor ons zagen wij als eerste dat de eerste gnoe de river in sprong en gelijk volgde de andere duizenden gnoes. Wat een spektakel . Zo bijzonder zo mooi. Hier deden we het voor. 1 uur lang hebben we dit aanschouwd.

De rest van de dag besteed aan het rijden en om weer in centraal Serengeti te komen. Om 5uur kwamen we weer bij Tortilis kamp en daar stond ons een surprise te wachten. Op 150 meter van onze tent ligt een Leeuw heerlijk van een giraf te eten? Er blijken 7 leeuwen te zitten. Op dit moment liggen we op bed en is het buiten heel rumoerig, brullende leeuwen, jankende hyena ‘s. Ow en er rennen ook nog zebra’s rond.

Alie

Wat een spektakel zeg, super mooi filmpje hoor Diana!

Lucie

WoW, dat lijkt mij echt te gek om dit mee te mogen maken. Werkelijk super ! Dit zie je enkel op tv en jullie in t echt ! En snachts maar in de hut blijven

Yvonne Scheurkogel-de Bres

Machtig!!!!!!!,wij hebben dit spektakel nog nooit in levende lijve gezien. Syl was zeker heel blij ook met de leeuw{en} vlakbij het kamp. Doe ze de groeten van ons en dat ze een hele fijne verjaardag heeft.