safari-in-tanzania.reismee.nl

Dag 7 centraal Serengeti

Vandaag weer vroeg op. We raken er aardig aan gewend.
Centraal Serengeti stta op het programma. We hopen op de Cheeta, Leopard . Helaas lukte de Cheeta niet. Die liet zich vandaag niet zien. Maar de Leopard zagen we op een redelijk goede afstand. Hij zat zo mooi op een tak in de boom. Na 15 minuten kwam hij eruit. Spannend , wat gaat ie doen. Ehh, niets languit in het gras liggen zodat we hem niet meer konden zien. Na ongeveer 10 min rijden komt er een olifanten kudde aangelopen. We zetten de jeep neer en allemaal op de stoelen om zo goed mogelijk te kunnen fotograveren. En weer waren we lucky. De kudde kwam vlak langs de auto zowel aan de voorkant als de achterkant. We hielde onze adem in zo indrukwekkend. Natuurlijk hebben we nog veel meer wild gezien. Op de weg naar de gate van het park kregen we weer een cadeautje. Pal langs de weg lag een groep van 7 leeuwen. Deze lagen hun prooi in de gaten te houden. Dit keer hadden ze 2 struisvogels in de gaten. Het was een mooi schouwspel hoe de leeuwen heel voorzichtig en langzaam omstebeurt naar voren gingen. Helaas konden we het schouwspel niet verder afkijken. We moesten weer verder op weg naar de volgende lodge. Nu zitten we heerlijk op ons terras voor de lodge in het zonnetje te genieten van een biertje. Morgen moeten we al om 5 uur op een lange dag dag voor de boeg door de Ngorogorokrater. Daar hopen we we een cheeta te kunnen zien en de neushoorn. Hopelijk is het geluk weer aan onze kant.

Lucie

Genietend hier - op de bank - van jullie verhalen en foto s. Zo reis ik heerlijk mee en ga ook op zoek naar de cheeta. Niet uit de auto vallen en ik niet van de bank :-)